Translate

23 Aralık 2014 Salı

Kozmetik Ürünlerinde Son Kullanma Tarihi

Sıra kozmetik ürünlere geldiğinde, son kullanım tarihi gibi son derece önemli bir bilgiyi, neden kodlama sistemiyle ürün paketine yerleştirdiklerini anlamış değilim. Bazıları da, (sanki ilk çöpe gidecek olan o olmayacakmış gibi) asıl ürünü içeren kabın ambalajına yazar ki.. yorumsuz..

Nihayetinde çözülmesi gereken bir şifredir bu kodlar..

Kozmetikle ilgilenen pek çok arkadaş, bu kodların ne ifade ettiğini bulabildiğimiz siteleri bilirler. Hassas olduğum bu konuyu ben de paylaşmak istedim.

Bildiğim 3 site var:
  
Checkcosmetic.netten birlikte bakalım..


Siteye girdiğinizde yukardaki ekranla karşılaşıyorsunuz. 

Sorgulamak istediğiniz ürünün markasını Select Brand kısmından seçiyorsunuz. 'Quick brand search' kısmından markayı hızlıca aratabilirsiniz. Ardından Enter Code kısmına kodu yazıyorsunuz. Bu kod ürün paketinin herhangi bir yerinde olabilir. Genelde kabartmalı bir yazıyla ürün kabına gizlenmiştir. Rakam & harflerden oluşur. 3 - 6 hanelidir.


Yukarda, NARS Renkli Nemlendirici tüpündeki kodu (2MHWA) görebilirsiniz.


Üretim yılının 2012 olduğunu, 36 ay raf ömrü olduğunu ve 1 yıl daha kullanılabileceğini görüyoruz.

Peki bir de son kullanma tarihi geçmiş bir ürün deneyelim.


Üretim tarihinin Mart 2011 olduğunu ve 36 aylık raf ömrünün sona erdiğini görüyoruz.

Özellikle internet alışverişinden aldığınız kozmetik ürünlerinizin son kullanma tarihlerine bakmanızı öneririm. Raf ömrünü tamamlamaya yakın olan ürünler, indirimli fiyatlarla satılıyor ve çoğu zaman bu bilgi ne yazıkki paylaşılmıyor.

Son olarak, pudra.com'daki konuyla ilgili okuduğum bir yazıdan aldığım tabloyu sizlerle paylaşmak istedim.

Keyifli akşamlar..


19 yorum:

  1. Merhaba Esra :)
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum.Bende buralarda yeniyim.Bende bloğuma beklerim.Bol yazmalı günler!
    http://mimibaligi.blogspot.co.at/
    https://www.facebook.com/mimibaligi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de sizi takibe aldım.
      Şimdiden mutlu yıllar :)

      Sil
  2. Merhaba
    Pembe makyaj Çantam blog keşif etkinliğinden geliyorum.Blogunuzu takibe aldım .
    Blogumda blog keşif etkinliği başlatmıştım.Herkesi beklerim .

    http://www.sosyalmedyakafe.com/2014/12/blog-kesif-etkinligi-bloglar-listesi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de sizi takibe aldım.
      Etkinlik fikriniz şahane..

      Sil
  3. Çok faydalı bir yazı olmuş. Hep merak ettiğim bir konuydu bu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Blog keşif etkinliğinden sitenizi takibe aldım sevgiler
    http://renklipastasepeti1.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Bloggerların iletişim bilgilerini arşivleyerek etkinlikler için daha ulaşılabilir hale getirebiliriz.
    Hangi blog, hangi şehirde hatta ülkede,
    Kısaca "Blogger Haritası"...

    Bu listede olabilmek için öncelikle birkaç dakikanızı ayırarak
    "Blogger Tanıtım Formu"nu doldurmanız gerekmektedir.

    Bilgi için;
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/p/blogger.html

    YanıtlaSil
  6. Blog keşif etkinliğinden blogunuza ulaştım.
    Sizi takibe aldım banada beklerim.
    Sevgiler

    Hobium.blogspot.com.tr

    Instagram: @tastablolar

    YanıtlaSil
  7. Merhaba :) Çok önemli bir konuya değinmişsiniz bende evdeki ürünlerimin son kullanma tarihine nasıl bakacağımı merak ediyordum bu siteyi biliyodumda yazmam gereken kodu bulamıyordum. Teşekkür ederim :)
    Bu arada sizi takipteyim banada beklerim :)
    suslusirine.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının yardımcı olmasına çok sevindim. :)
      Teşekkürler, ben de takipteyim.

      Sil
  8. Merhaba pembemakyajcantamın blogger etkinliğinden geldim.
    Bende yeni blog açtım,sizi takibe aldım.Benide destekler takibe alırsanız çok sevinirim.
    İyi günler

    http://elisiaskina.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Esra, blogunu Pembe Makyaj Çantam blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve takibe aldım. Bana da beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. merhaba bloğunuzu blog keşif etkinliğinde gördüm takibe aldım bende bekliyorum :) http://mavimsitatlar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil